Kotimaa

  • Samppalinnan brunssi, Turku

    Saavuimme Turkuun puolenpäivän aikaan suoraan ratsastustunniltani. Matkalla huoltoasemalta napattu hampurilainen ei pitänyt kauan nälkää poissa ja vatsa huusi ruokaa. Sillä aikaa kun minä peseydyin pikaisesti, soitti Henkka Samppalinnaan ja kysyi mahtuisiko brunssille vielä. Kyllä kuulemma mahtuu, oikein mainiosti. Niinpä tallustelimme kohti Samppalinnaa ja siellä tarjoiltavaa brunssia. Sisään päästyämme huomasimme että tilaa oli paljon. Koko Turku oli hiljainen joulua edeltävänä viikonloppuna kaikkien tehdessä viimeisiä jouluvalmistelujaan tai ollessa jo ansaitulla joululomalla. Me pakenimme joulukiirettä Turkuun ja se oli oikein hyvä päätös.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Samppalinnan brunssi, Turku
  • Scandic Julia, Turku

    Pysähdymme Lohjan ABC:llä. Vaihdan vessassa koko vaatekerrastoni ja peseydyn hieman. Olemme lähteneet matkaan suoraan ratsastustunniltani enkä kehtaa saapua hotellin aulaan kuraisissa saappaissa ja hevosen kuolaamassa takissa. Sudin autossa vielä vähän meikkiä naamaan ja näytän jo melkein ihmiseltä saapuessamme Turkuun. Jätämme auton Scandic Julian parkkiin ja astelemme hotellin aulaan. Vastaanotto on poikkeuksellisen lämmin ja tunnemme olomme erittäin tervetulleiksi. On joulua edeltävä viikonloppu ja yksi Turun reissun tarkoituksista on etsiä joulufiilistä maamme ihanimmasta joulukaupungista. Scandic Julia onnistuu tässä hyvin. Aula on koristeltu hyvällä maulla mukavan jouluiseksi ja seinällä olevasta lapusta saamme lukea, että täällä olisi mahdollisuus viettää myös hotellijoulua. Ei hullumpi idea. Sijaintikin on mitä mainioin. Turun tuomiokirkko on aivan vieressä ja…

    Kommentit pois päältä artikkelissa Scandic Julia, Turku
  • Vuosi Järvenpäässä

    Kaikilta matkoilta palataan joskus kotiin. Vaikka matkustaminen onkin aivan ihanaa, on kotiinpaluussa aina oma hohtonsa. Oman kodin tuoksu, tutut rutiinit ja oma sänky. Meidän kotimme on sijainnut nyt tasan vuoden Järvenpäässä. Se onkin ollut aikamoinen vuosi. Monelta matkalta on jo ehditty palata Järvenpään kotiin. Nyt onkin aika hehkuttaa hieman Järvenpäätä, sillä kyllä Keski-Uusimaassa vaan on sitä jotakin, vaikkei pääkaupunkiseudun tyttö vielä muutamia vuosia sitten olisikaan voinut uskoa rakentavansa pesäänsä näin kauas Helsingin keskustasta. Vaikkei Järvenpää ehkä olekaan ykköslomakohde kotimaan matkaa suunnitellessa, niin kyllä meidän kotiseuduilla kannattaa ainakin ohi ajaessaan piipahtaa. On kesäinen musiikkitapahtuma Puistoblues, Jean Sibeliuksen kotitalo Ainola, luonnonsuojelualue Lemmenlaakso ja heppaihmisille paljon heppoja talleineen. Järveä, jonka päässä Järvenpää nimensä…

    Kommentit pois päältä artikkelissa Vuosi Järvenpäässä
  • Sokos Hotel Albert, Helsinki

    Perjantai-iltapäivä ja viikon työt on vihdoin tehtynä. Istahdamme autoon ja huristamme kohti Albertinkatua. Viikko on ollut pitkä, mutta mielen valtaa hyvä olo, sillä edessä on miniloma Helsingissä. Gaalailta ja yöpyminen hotellissa. Aamulla saamme valua valmiiseen aamiaispöytään ja syödä niin paljon pekonia kuin haluamme. Luksusta.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Sokos Hotel Albert, Helsinki
  • Ravintola Krapihovi, Tuusula

    Tuusulanjärven rannalla sijaitsee vanhoja mielenkiintoisia rakennuksia. Yksi niistä on Krapin tila, joka mainitaan Tuusulan kartoissa jo 1600-luvulla. Alueella on ollut aikojen saatossa ainakin kartano, lypsykarjaa, sikoja, savusauna, golf-kenttä ja vaikka mitä. Nykyään Krapin tilan mailla on ainakin ravintola, hotelli, palvaamo, lihanleikkaamo, leipomo, viinikellari ja kesäteatteri. Me kävimme tietenkin tutustumassa tilan ravintolaan, Krapihoviin.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Ravintola Krapihovi, Tuusula
  • Stefan’s Steakhouse, Helsinki

    Meillä on tapana juhlia äitiemme syntymäpäiviä yllätysohjelman merkeissä. Yleensä ohjelmassa on ollut syömistä ulkona ja viime vuonna hinasimme anopit ruokailun jälkeen nosturinnokkaan shampanjaa nauttimaan. Se vasta olikin yllätys pienestä korkeanpaikankammosta kärsiville anopeille! Hahaa! Synttäritreffit on yleensä sovittu kesälle, mutta tänä vuonna juhlimme äitejä vasta syyskuussa. Ohjelma oli tälläkin kertaa yllätys, tosin uskon että äidit osaavat jo aavistaa luvassa olevan ainakin ruokaa. Niin oli myös tällä kertaa, sillä olimme varanneet pöydän Stefan’s Steakhousesta. Ennen sitä kilistelimme lasillisella kuohuvaa kulman takana Vespassa.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Stefan’s Steakhouse, Helsinki
  • Kin Sushi, Järvenpää

    Suurin osa varmaan tietääkin, että muutimme vuoden alussa Järvenpäähän. Metsäiselle tontille rakentamamme talo oli vihdoin ja viimein muuttovalmis ja niin meistä tuli järvenpääläisiä. Kunnon järvenpääläisen ruokabloggaajan pitää toki tuntea lähiseutujen ruokapaikat ja niin alueen ravintoloita alettiin testata sopivan verkkaiseen tahtiin. Kellokoskella sijaitsevan Kinuskillan brunssin kävimme tarkistamassa kesän alussa ja totesimme sen olevan edelleen vähintään yhtä loistava kuin edellisenäkin vuonna, jolloin brunsseilin Kellokosken kauniissa maisemissa ystävän kanssa. Tämänkesäisestä käynnistä ei siis ole tulossa uutta postausta, mutta toisesta huippuhyvästä järvenpääläisravintolasta on tulossa ja luet sitä parhaillaan. Jos sallitte, vien teidät Järvenpään parhaaseen sushibuffetiin.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Kin Sushi, Järvenpää
  • Fannyn brunssi, Helsinki

    Aivan Koffin puiston reunalla sijaitsee suloinen Fanny, joka tarjoilee muun muassa maittavaa sunnuntaibrunssia. Me kävimme testaamassa paikan brunssin erään viereisessä Aleksanterinteatterissa hikoillun tanssitunnin jälkeen ja voi että brunssin antimet maistuivat hyvälle tuona tarmokkaana sunnuntaipäivänä.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Fannyn brunssi, Helsinki
  • Hernesaaren ranta, Helsinki

    Aurinkotuolit on levitetty pehmeälle hiekalle, meri kimmeltää ja palmut huojuvat tuulessa. Kädessäsi on kesäinen juoma ja kurkistelet aurinkolasien takaa muita lämmöstä nautiskelijoita. Onko se Karibia? Välimeren rantalomakohteet? Ei vaan Helsingin Hernesaaren ranta.

    Kommentit pois päältä artikkelissa Hernesaaren ranta, Helsinki
  • ravintolan kyltti kadulla Helsingissä

    Boulevard Social, Helsinki

    Blogimaailmassa kuulee usein hehkutusta siitä, kuinka bloggaamisessa parasta ovat muut bloggaajat, sosiaalinen pöhinä blogien ympärillä ja verkostoituminen. Kliseistä tai en, niin onhan se totta. Erilaisissa blogitapahtumissa tutustuu väistämättäkin samanhenkisiin ihmisiin ja sekä matka- että ruokabloggaajista löytyy lukuisia huikeita tyyppejä, joihin olemme saaneet vuosien varrella tutustua. Se jos mikä on kivaa. Pako arjesta- blogista tuttu pariskunta muutti keväällä Helsinkiin ja sovimme Jerryn ja Tiian kanssa melkeinpä heti illallistreffit. Paikaksi valikoitui pitkältä To Do Ravintolat -listalta Boulevard Social, joka meidän on pitänyt käydä testaamassa jo kauan aikaa sitten. BW-ravintoloista on nyt testattu kaikki muut paitsi tuorein tulokas Bronda. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ja tahti pysyy yhtä rauhallisena kuin tähänkin asti, on…

    Kommentit pois päältä artikkelissa Boulevard Social, Helsinki