Kuumat juomat
Paras aamukahvihetki
Mikä on lempipaikkasi aamukahville? Jos ja kun aina ei ole valittavana merenrantakahvilaa, italialaista kotiaamiaista tai aurinkoterassia, on minun lempipaikkani arkiaamujen kahvihetkelle kotimme parveke. Siinä on mukava heräillä uuteen päivään, tunnustella päivän säätä ja nauttia ensimmäisestä hörpystä aamukahvia, joka maistuu aina parhaalta. Okei, talvisin en istu parvekkeella tunnustelemassa päivän säätä, enkä muutenkaan aina muka ehdi, mutta silloin kun istahdan parvekkeen tuolille kahvikuppi kädessä, mietin että niin pitäisi tehdä ihan jokaisena (kesä)aamuna. Kahvikupissani on Slurpilta tilattua supertuoretta ihan muutama päivä sitten paahdettua kahvia. Sen tuoksu on huumaava ja maku vielä parempi. On aika luksusta kun suoraan postilaatikkoon tulee herkullinen kahvilähetys. Olisko muuten aika ihana lahjaidea jollekin kahvihiirelle? Pidän siitä kun pääsen maistelemaan…
Kahvinjuojan Eurooppa
Kaupallinen yhteistyö Kahvikaveri. Lienen aika perinteinen suomalainen kahvin kuluttaja. Juon päivittäin 2-3 isoa kupillista kahvia. Sen sijaan että ajoittaisin kahvinjuonnin pitkin päivää, kumoan kupilliset naamaani aamun ja aamupäivän aikana. Juon todella harvoin kahvia enää iltapäivällä tai myöhemmin, sillä se vie helposti yöuneni. Aamukahvi maistuu parhaalta. Nautin omani suodatinkahvina maidon kanssa mieluiten kaikessa rauhassa musiikit korvilla. Kun silmät alkaa aueta alan puuhata jotain muutakin, yleensä työjuttuja. Kahvi maistuu ihanalta myös luonnossa ja muualla ulkona, esimerkiksi terassilla kuulaana kesäaamuna tai nokipannukahvin muodossa luontoretken yhteydessä.
Nutellakaakao
Kaakaossa on jotakin todella lohduttavaa. Höyryävä kaakaomuki lämmittää käsiä, sielua ja sydäntä. Kaakaomukin äärellä pysähtyy ajattelemaan vain hyviä asioita. Pehmeän suklainen maku saa hymyilemään.










